Wednesday, May 27, 2009

Friends That Remain In My Mind...

I just wanted to track back my friends from my Primary Years. Just checking if they reach up to 100 names???Hehehe...Don't think so...

Sek. Keb. Paya Jakas:
  1. Maria Fida Bt Ismail. Baru je kawin 23 Mei haritu.
  2. Mohd. Azreen B. Tomin. Dia nk bapak sedara maria fida. Dulu aku ingat diorg sepupu. Dah tua ni baru aku realize diorg anak dan bapak sedara. Aku pun dah tak penah jumpa si Azreen nih.
2 orang tu je yg aku ingat?..haiyyaaa...
?????

Sek. Keb. (F) Lui Timur:

  1. Zuraidah Abu Bakar. Selalu dengki ngan aku sebab aku selalu dapat markah tinggi. Zuraidah ni mmg comel tapi selalu buat aku takde kawan.hmmmm
  2. Mazida ????? Aku tak ingat dah nama bapak dia. Baik je budak ni. Tapi, selalu terpengaruh dengan si zuraidah. Apo nak buek nyo, aku tak comel masa kecik dulu.
  3. Haslifaizawati Ithnin. Dia ni, mata coklat, hidung mancung. Last aku jumpa dia, masa naik bas nak balik Bahau. Rupanya, dia sekolah kat Sek. Men. Dato' Abd Samad. Sekolah tunang aku. Hehehehe. Macam Mazida, dia selalu kononnya terpaksa tak kawan aku sebab ada org suruh. Miserable, right?
  4. Zainal ????. Antara budak lelaki yang aku ingat muka dia sampai sekarang. sebab boleh tahan la muka dia hehehehe...Tapi, aku sekelas dgn dia sekejap je kot???entahla...aku pun tak ingat dah.
  5. Mohd Hisham ???? Dia ni, Ketua Pengawas sesi petang. Masa tu, aku penolong dia. Darjah 4 tak silap. Masa tu, gaya budak skema la..Hahahaha.. Antara budak lelaki cerdik kat sekolah ni. Turned out that, anak sedara dia bekas student aku yg ada bau2 bacang gak dgn aku. Maknanya, dia ada bau pokok bacang dgn aku gak la...kiut .
  6. Si Kembar Mohammad dan Mohd Noor. Diorang ni nakal giler. Tapi, jarang kacau aku sebab aku baik. hehehe. Berlari dalam kelas mmg tak ingat. Diorang la first org kembar yang aku jumpa dalam hidup. muka lebih kurang. Kembar seiras. Sebab tu aku ingat.
  7. Shamsul??? Entah, nama bapak dia aku tak ingat. Nama penuh dia pun aku tak ingat. Shamsul Anuar kot. Sama pengawas dengan aku.
  8. Mohd. Rosdi????Pon aku tak ingat nama bapak dia. Poyo sket dia ni.Tua setahun dari aku. Aku kenal dia pun sebab ada dalam team pertandingan. Dia masuk tilawah. sedap dia baca quran. Aku rasa macam dia penah nak ngurat aku. Tapi, perasaaan aku je kot, hehehehe... Masa tu,aku dah sombong dah. hahahaha
  9. Shamsuriya Shamsudin dan kakak dia Shamsinar. Dua beradik ni penah mengaji dengan mak ayah aku. Bapak dia pun baik jugak la dgn ayah aku.
  10. Khairil Anuar Mohd Soid aka Bob. Budak ni heartthrob aku masa kecik dulu. nape aku suka dia ek...sbb dia kiut, ada tahi lalat kat pipi. Tapi nakal giler. Bila ingat balik, nyampah pulak. hahaha.
  11. Mohd Faizal Ali dan adik beradik (Faezah, Fairul). Ni jiran terdekat aku. Kalau mak ayah aku balik kampung, kes emergency, aku ngn kakak aku tumpang umah diorang. Malu beb, penah aku tidur golek2 sampai masuk bawah katil. Nasib baik la, aku leh control kes kencing malam aku. hahahahaaa.........nak ikutkan, kitorg termasuk Bob, satu geng. Tapi, aku dgn Bob je jadik pengawas. Faizal dgn Bob sebaya. Diorg la geng budak sekolah aku. Sama2 kayuh basikal pegi sekolah, sekolah agama. Walaupun aku muda setahun dgn diorg (Bob & Faizal) tapi, sekolah agama, kitorg sekelas. Biasala..aku kan excellent..huahuahua.
  12. Hairulanizawati Hamdan. Dia ada kakak sebaya kakak aku. Nak ikutkan, dia student top kat sekoleh ni selain aku. Hehehehe...Pelajar harapan nak score 4A UPSR. Tapi, bila aku pindah sekolah, tinggal dia la mendokong harapan tu. Aku diharap sekolah lain lak. hakhakhak...
  13. Anor ???? Aku tak ingat nama penuh dia. Yang aku ingat, dia duk depan umah aku. blur selalu. Tapi, bab main galah panjang, memang dia terrer. Hmmm..Mak dia la yg ajar aku pegi kutip buah kelapa sawit yg gugur, rebus, then cicah dgn gula. Memang sedap..Tapi, lepas tu, malamnya, aku muntah berahak kat umah, demam beberapa hari. hakhakhak. Lepas tu, kalau lalu kiilang minyak kelapa sawit, mesti aku pening kelapa..eh...kepala.
  14. Mohd Sohar Ismail Haris. Panggilan umah dia NANI...hakhakhakhakhakhak. Siapa sangka beb...Dia ni budak cerdik. muda 2 tahun dgn aku. Umur 7 tahun dah pegi haji. Anak mak giler. Tapi, yg baguihnya, dia selalu tolong mak dia angkat kain. Abang dia gelap, dia putih. Dulu aku teringat diorg ni bukan adik beradik betul hehehehe. Diorg ada bela merpati belakang umah. Umah kitorg mengadap belakang. Diorg ni bela macam2. merpati ada, Ayam belanda (aku panggil ayam spring) pun ada. Mak aku bela ayam kampung je. Nak banding, dgn family aku, diorg senang lebih sket la. Yela, bapak dia pengurus, ayah aku penolong pengurus je. Tapi, aku skang Penolong pengarah..ngehngehngeh...

Abih dah kot yg aku ingat kat lui Timur ni. Maybe nanti kemudian ada yg tiba2 muncul dalam kotak fikiran aku. Aku suka duk kat Lui Timur ni. Pegi sekolah naik basikal. Aku datang Lui Timur masa aku darjah 1. Sebab tu, kat sekolah Paya Jakas aku leh ingat 2 orang je... Kat sekolah ni ramai sket. Macam2 dah aku rasa duk Lui Timur ni. Jatuh bangun, malu dan bangga semua ada.

Hari kedua sekolah kat sini, ayah aku dah taknak antar aku g sekolah. So, kakak aku yg sekolah sesi petang disuruhnya anto naik basikal. Jauh tau..turun naik bukit lak tu. Dia yg kurus cekeding tu nak diharap bawak aku yg lagi berat dari dia+basikal+beg sekolah dia. Bukan aku je, sekali dgn beg sekolah yag mcm nak sama berat dgn aku. Guess what happened? Lalu depan umah org ada bela angsa, kakak aku mcm kayuh laju sket, dahle jalan tanah merah masa tu, berbonggol2...tau2 je, aku dah cium tanah laterit tu, abih, dagu, siku-siku, lutut-lutut aku. Bontot aku je selamat. Korang bayang la macam mana aku jatuh masa tu. bontot kat atas. Sebab tu selamat. Cehh...2 minggu tak pegi sekolah. Lutut koyak beb...Dagu senget..Hehehe..Perasaan aku je kot. masa tu, mak aku kata aku mcam Siti Fairuz yg dagu dia panjang sket. So, sahla, dagu aku senget masa tu.

Kat sekolah pulak, aku suka sebab cikgu2 banyak yg sayang aku. Kawan2, aku takleh harapla. Aku lebih banyak baik dgn budak lelaki sebab diorang ni takde istilah "jangan kawan dia". Budak2 lelaki ni takde pulak nak tanya aku jawapan masa tengah peksa. Yang pempuan, bila aku dapat high score je, masa rehat lepas tu, sorang2 la aku makan...huhuhuhuhu...Darjah 4 aku pindah sekolah Sg. Lui..Ok, lets count the names...

Sek. Keb. (F) Sg. Lui.

  1. Azwanaidy Yahya aka Ady. Dia ni dtg masa darjah 5. Baru dtg, kitorg dh kena gosip. Dia budak pandai. So, kenala gosip dgn budak pandai gak kan???ngehngehngeh...Salah seorang harapan sekolah. Aku penah tampar dia. Bukan sebab dia jahat. Dia ni, baik je...tak banyak cakap. aku tampo dia sebab aku kena cabar dgn Mahadi. "Kalau ko tak suka dia, ko pegi tampar dia". AKu pun....ewah ewah...aku pegi tampo Si Ady tu..Tampor dari belakang je...kalau dari depan, mesti aku yg kena tampor pulak.. huhuhuhu..Sorry ady.. Kitorg in the end, jadik baik. Kali terakhir jumpa dia, lepas aku grad ijazah tahun 2002..
  2. Masazuin Johari. penyanyi tershohor sekolah ni. Suara dia mmg sedap, lunak merdu. Aku dulu pernah la frust tak jadi solo nasyid sebab suara dia lagi best. hehehehe. ingat lagi, umah dia kat mana. Tapi, skang dia dah kawen, tak tau la dia duk mana.
  3. Siti Rahayu Nor Al Gadzi. Dia ni selalu lemah semangat. maklumla, sekolah tu banyak penunggu. Tapi, cakap laju selalu tersasul.
  4. Dalilah Yaacob. Salah seorang scorer UPSR sekolah. Mula2, aku ingat, dia ni couple dgn Ady. hehehe. Aku baik dgn dia, slalu pg umah dia. Mak aku marah sebab aku menyibuk kat umah org. Makcik Jawariah nama mak dia. Baik. Abang dia aku takut...
  5. Mahadi ???. Suka nyakat org tapi, hati baik.Sprinter sekolah. Tapi, masa darjah 6 kalau tak silap aku, dia telah dikalahkan oleh Ady. Tabik la Ady..Dirog ni, bab lari2 ni, mmg terrer. AKu, jgn harap la..aku tukang baling bola je...hmmmm.
  6. Rody Izwandi. Kalau betul la nama dia. Anak polis macam Ady gak. tapi, dia dtg lambat sket dari Ady. EH...yeke?Betul la kot. Kitorg gosip dia dgn dalilah. hehehe...
  7. Nuzli Ayob. Kitorg panggil Uli. Budak ni selalu kena buli dgn Mahadi. Tapi, diorg kawan baik sbnrnya...Biasala. Kecik je orgnya.
  8. Norizan ????Kali terakhir aku jumpa dia, kat UKM. Dia amik Ijazah bidang Fizik. Dia duk kat stesen kereta api. Pandai. Tapi, aku penah buat salah dgn dia...kesian dia. Mmg aku menyesal la...huhuhuhu...
  9. Ramlan Bin Hijau. Sorang daripada 2 org budak orang asli dalam kelas kitorg. Tak banyak cakap, baik.
  10. Norhayati ???Sorang lagi budak orang asli. Dia pandai jugak tau. Kalah gak la budak melayu. pandai membaca. kalau tak silap aku, UPSR tu dia ada skor A. kakak dia ke yg ada masuk Politeknik. Hebat la kiranya kan...
  11. Nurul Akmar Redzuan and adik beradik. Budak ni adik beradik pandai. dia muda setahun dengan aku. Pelajar harapan sekolah untuk score UPSR. adik dia yg last, sebaya adik aku. Last, aku dgr citer dia (adik dia), dari student aku. Dia kem slaam. AMirul nama dia.
  12. Mohd Azlan ??? DIa ni tua setahun. Suka kacau orang. Ada adik muda setahun dgn aku. Dia punya sayang dgn adik dia...membolehkan aku classify dia sebagai baik la jugak. Muka hensem, tapi, gigi dia terpatah main bola kot. Takde rongak, cuma, giginya tersumbing sket je. Tapi, still hensem. hahahaha. Baru aku ingat, nama adik dia wani. hmmmm. Salah sorang sprinter sekolah gak ni..Mak dia antara org penting kat kg tu.
  13. Nor Aziera Yahya..Dia ni adik Ady. Masa kitorg darjah 6, dia darjah 1. Yang aku ingat, ada satu kes, dia kena marah dgn cikgu (yg kitorg tak berapa suka), Ady yg senyap ni, aku nampak mcm nak mengamuk...huh...mendebarkan..baru je dia kawen, bulan April haritu...aku jugak lum kawen2 lagik...huhuuhuhu...
  14. Masya Nor Azwaniza ???? Aku tak ingat nama ayah dia. Anak polis gak. Dia yg membawa khabar ada budak baru nak datang (Ady dgn Rody la tu). Tak banyak cakap, selalu senyum. Selalu tocang rambut. Dia ada abang tua setahun. Abang dia tu student harapan masa batch dia UPSR. Masa aku darjah 5, aku jadi penolong ketua murid, abang dia (Hisyam kot nama dia) jadi Ketua.

Entahla...dah tak ingatdah..Aku datang Sg. Lui ni dalam keadaan sedih. yela, seronok kat Lui Timur, asyik kena puji dgn cikgu je. Kat Lui Timur meriah, satu darjah, ada 5 kelas. Kat Sg. Lui ni, ada 1 kelas je!!!Itu pun 18 orang (setelah ada anak polis pindah ke situ) satu kelas. Kakak aku lagi best..kelas dia 10 orang je. Masa Ady datang la, baru aku berhenti memain masa belajar. Kalau tak, mesti aku buat tak heran je. KOnonnya, pandai sangat, masa peksa boleh score. Yela, bila cikgu bagi soalan Alam & Manusia je, mesti Ady yg buleh jawab. Apa jadik kat aku? APa lagi, akupun study la...heehehhe...kecik2 dah ada persaingan..biasala beb...

Itulah aja, 3 sekolah rendah aku....Seronok gak sekali-sekala ingat kisah lama.

6 comments:

  1. oh em gi

    sist, you're amazing for publishing this
    tak terpikir plak those people I've left behind
    I bet I hardly remember friends from my primary school (apatah lagik tadika)

    nice post :)
    LOVE IT!

    ReplyDelete
  2. haha..lawak tul tak pasal2 kena tampor,terkedu + terblank kejap tanpa tau nape aku harus terima dugaan ini.
    anyway,banyak sweet memories in SKSL yg kalau imbas balik,buat diri ini tersenyum sorang2 -Ady-

    ReplyDelete
  3. Ady!!!hehehe one of my best friend..the only one yg penah rase telaak tgn ku..sorry byk2 eh..peace!!!

    ReplyDelete
  4. salam......

    pakabo......

    dulu sekolah sg lui yer......

    saper nama btul yer......
    mungkin ingat......

    saya sekolah saner gak......

    dua tahun lebih muda dari u.....

    ady atau aziera tu saya kenal....

    masya dan rody..... pun saya kenal.....

    coz saya anak polis gak......

    dah lamer saya cari kawan yang sekolah saner dulu......

    ReplyDelete
  5. Salam..jannah,nk wat pmbetulan sket..nama abg saya Saiful Hasri la..bkn hisyam!hehe...yg pasti..rindu sgt kat mbr2 SKSL..last turun ke N9 thn 2010..lain dh rupa SKSL...

    ReplyDelete