Monday, March 8, 2010

Hakikat Negeri Sembilan...

Masih ingat lagi, bisikan-bisikan hati masa umur sekitar 15 - 20 an...bisikan hati serta kata-kata yang terpacul dari mulut celupar ini kepada kawan-kawan:
"Aku kalau boleh, nanti nak duduk kat Seremban"...
Jeng..jeng...jeng...
Of coz...that time, I didn't even have a boyfriend, don't even know Mohd Syahril...
Hehhh...hehehehe...
Kata-kata berikut pernah diajukan kepada rakan karib saya di Melaka. Masa tu, tengah naik keta..
"Aku nanti, nak la pakai keta plat NJF. Tapi nak kena beli kat N.Sembilan, susah ar, kalau keta baru" [maklum: saya tak pernah beli kereta baru, dan tak pernah request Plate no. untuk diri sendiri].
Jawab kawan saya: "Ko kawen la dengan org N.Sembilan Jan...Tak pun, duduk kat Negeri Sembilan"
Ngeeeee.....Perlu ngeri tak? In the end, sayer end up dengan orang N. Sembilan. Dan sekarang, duk berulang-alik Seremban-Putrajaya.
So, lepas ni, tunggu je la, plate NJF keluar...masalahnya, nak beli keta apa ek? Hehehehehe...

Ok...persoalan seterusnya...
Setelah berjaya duk di Seremban...Best ke?

Hmmm....so far, ok. Paling tak best ialah tempat Jalan-Jalan Cari Makan...huhuhhuuuuuuuu...
Saya sangat teringat kepada kenangan-kenangan lepak di Melaka...kenapa yer?
Bukanlah makanan di Melaka terlalu grand dan melampau sedapnya...tetapi, banyak la pilihan nak pergi...
Bosan 1 tempat, pegi tempat lain....dan kaedah dan jenis makanan yang boleh di pesan, hampir di semua kedai lebih kurang kata...piawai...Of coz...lain kedai, lain specialty...
Macam tu jugak di Bangi..Yang penting, tempat makan tu mesti:
Bersih+Makanan sedap+Harga patut+Senang Parking+Tidak kerek+Servis baikk punya..

Kesimpulannya...Beli dapur sendirik...hahahahahahaaa

No comments:

Post a Comment