Tuesday, June 15, 2010

Mimpi yang mengasyikkan

Malam tadi saya mimpi pegang baby...:))
2 malam sebelumnya, saya mimpi makan ikan. Sebelum ni saya pernah mimpi tengok ikan berenang2 dalam air yang jernih. Cantik sangat. Ada ikan paus [errr...perlu takut ke?]. Dan dalam mimpi tu, saya dapat main2 dan sentuh ikan2 tu. Menurut ilmu tafsiran mimpi yang saya belajar secara sambilan dan tak diiktiraf pun, mimpi air yang jernih membawa kebaikan tambahan pulak dengan adanya ikan, ia melambangkan kesihatan, kemakmuran dan kebahagiaan (saya tambah perkataan last tu). Tapi, emak saya tambah sikit...
"Ko tengok je ke? Tak masak or makan ikan tu?"
"Tak. Orang main2 jer dengan ikan tu"
"Emmm...kalau mcm tu, rezeki tu belum lagi la ko punyer..Ko tak dapat pun"..
"Aisey..."

Disebabkan perbualan dengan emak saya begitu, bila saya bermimpi ikan dan saya lahap dengan sesungguhnya, maka haruslah saya rasa sesuatu kan?
Tapinya, kebetulan betul2 masa saya mimpi tu, saya terbangun sebab suami baru balik dari nonton bola dengan kawan dia...right away, saya bagitau dia...
"Bang..saya mimpi ikan (excited la nk bagitau, mudah-mudahan ada rezeki yang bakal diperolehi)"
Suami saya balas..."Aikk...dalam mimpi pun boleh nak makan jugak?"
Cehh...spoil betul..nk kata aku gemok la tuuu...

No comments:

Post a Comment