Wednesday, August 4, 2010

Kita yg Tiada KUASA

Emm...tak pernah dalam diri berhaja tmenjadi GiPang...Hahaha Gila Pangkat ok..
So far, dalam diri angan-angan paling tinggi ialah rasa diri macam layak jadi Ketua Jabatan. Hehehe..

Especially, sekarang ni, bila tengok bos-bos yang jadik pengarah ni, aku rasa:
"Eeeeiiiii.....tak mo la jadik org besor2 ni..Nauzubillah...aku jadik macam diorang ni.."
kadang2, rasa macam ni: "Orang pompuan kalau jadik bos, macam ni ke?"
Padahal diri sendirik pon pompuan jugak..
Emosi ok...orang pompuan ni...Namun begitu, ada jugak aku admire bos pompuan. Ada pon, sorang dua jer...yang lebihnya, aku perlu perhati dengan lebih mendalam.

Pengajaran yang aku perlu ambil:
  1. Janganla emosi bila jadi bos.
  2. Kot ko nyampah dengan orang bawah ko, jangan la tunjuk sangat..
  3. Dah jadi bos ni, buang la perangai menggosip tu...hahahaha
  4. Tak payah la nak buat muka talam (talam dua muka) @ lidah bercabang..Dah jadi ketua, be firm ok...
  5. Kalau dah jadi bos, berani la nak fight...Kot jangan nak jaga periuk nasi ko sorang jer...Orang bawah ko pegi mampuss sama mereka...

No comments:

Post a Comment