Monday, December 20, 2010

Preggie or NO?

Bila dah tak ada rezki tu, macam-macam cara buleh jadi.
Heh...Intro yang mendebarkan...

Jeng...jeng..jeng..
Sebelum ke persoalan yang lebih hangat, sudilah kiranya sama-sama menyelami perasaan insan yang sepatutnya dah dapat gaji, tetapi hingga sekarang, gaji takdak lagi...uuuuwaaaaa!!! Tak taula...untuk memperolehi pahala dalam keadaan serba kekurangan ni, saya rasa bukan salah sesiapa..saya yang salah..kerana meletakkan gaji dalam CIMB..hohhoho..Juga, kemungkinan yang membolehkan pahala kesabaran ini berkurangan ialah, adalah malaun mana-mana yang buat gaji aku dan ramai lagi yang gajinya masuk kat CIMB, tak dapat gaji seperti yang dijadualkan, which is HARI INI (tanggal 20 Disember 2010). Atau, mungkin juga ianya hanya berlaku dalam kalangan warga bahagian aku sahaja? Maka, buleh la I nak salahkan malaun tertentu..CIMB sucks!!!

Hisyy...tak baik...tak baik...Tak payah nak salah sesapa..Ok..kembali ke keadaan tanpa sebak, muka tulus dan mulus menerima suratan Ilahi. Mudah-mudahan, petang ni, or pagi esok, gaji dah masuk...Err..at least, gaji aku lum habis lagi..And, untuk menambah rempah, nanti orang lain gaji dah habis, aku nyer lum habis lagi...hakhakhak...gila busuk hati..Pastu, bila orang nak pinjam duit, mula la, kedekut taknak bagi...Astaghfirullah.. Belum tentu lagi dapat petang ni atau esok hari. Buatnya, dapat sekali dengan gaji bulan depan, tak ke lagi haru? Macamana nak survive bulan ni?

Rezeki kedua yang nak dibicarakan lebih berkaitan dengan tajuk di atas. hehehe...Nak ikutkan, dari Hari Jumaat dah rasa tak pregnant pun. Sebab, ada stained. Well, kecewa gak sebab mmg expect nak pregnen. 3 hari berterusan dengan hanya stained. Pastu, dari semalam dah takde stain lagik. Well, nak buat test, rasa tak berbaloi..Malas nak membazirkan duit..err..boleh tak?

Nak ikutkan selera makan, memang macam tak berenti skang ni. Asalkan mulut berenti kunyah jer, rasa macam mulut tu penat. Bila kunyah jer, rasa bertenaga..hahahaha..10 minit lepas makan, dah rasa lapar balik. Naik antu ke aku ni kan. Tapi, bila di fikir2 balik, selera macam sama jer macam masa duk kat Melaka dulu kan...so, takyah la nak perasan-perasan yang awak tu preggie..hohoho...Segala ilmu teori berkaitan perkembangan manusia (Biologi) memang takleh dah aku nak relate dengan masalah aku ni. Yang paling boleh kait ialah, yang boleh aku simpulkan ialah...memang aku ni ada masalah pemakanan dan metabolisme badan. Sebab tu, diet macamana pun berat badan tak kurang-kurang...Hadoilaaaa...Kesimpulannya..nak  buat test ke idak niiii?????

3 comments:

  1. huk alohhh

    buat jer la bai, bkn mahal pon oii

    ReplyDelete
  2. hohh..maleh la mek...maleh...ada dah stock dlm laci...hehehe..

    ReplyDelete
  3. kite punya masuk 20 hb..cimb jugak

    ReplyDelete