Friday, April 8, 2011

Kebersihan Vagi** dan Bidet Pipe [13 SX,13PL]

Amaran! Entry ini banyak menggunakan perkataan yang tidak sesuai untuk dibaca oleh anak-anak yang belum belajar 'Sistem Pembiakan Manusia' atau Pendidikan Kesihatan.

Berdasarkan kepada bahan-bahan bacaan dan rujukan pelbagai seperti majalah-majalah dan internet, rata-rata menyatakan kebersihan vagina adalah sangat penting dan berkait rapat dengan cara dan teknik mencuci terutamanya selepas melepaskan hajat atau lebih mudah bahasanya, 'buang air besar'.

Berdasarkan artikel berikut, menyatakan:
  1. "Because infectious agents such as bacteria and yeasts are found in the intestine, after defecation a woman must wipe herself from front to back vaginal area first, rectum after" [Article Source: http://EzineArticles.com/346307].
  2. "After every bowel movement it is wise to clean the anus area from front to back and not from the back". [http://www.ayurvediccure.com/womenshealth/proper-vaginal-care/]
Sebenarnya, aku musykil dan tak selesa menggunakan tandas yang guna sistem Bidet Pipe. Yang pancut air dari bawah dan belakang tuuu...Rasanya, tak perlu la nak cerita detail kat sini kan. Kesimpulannya, bila kita siram bahagian anal atau vagina, menggunakan sistem Bidet Pipe, sudah tentulah siraman air akan dari belakang ke depan. Dan, tidak mustahil  kotoran dari anal akan terarah ke vagina jika tidak dikendalikan kaedah cucian itu dengan hati-hati. 

Hissyyy...kenapa la aku buat entry ini pulak kan...Sebenarnya, tertanya-tanya, apa motif Bidet Pipe itu disediakan. Kalau dalam kapal terbang tu, aku faham la, luas kawasan tak berapa besor benor. Kalau ada paip tu kang, menjela-jela pulak hos dia kan...Adakah aku jer yang tak pandai pakai Bidet Pipe ni? hahahahaha

No comments:

Post a Comment