Friday, November 6, 2009

Pemandu Bas Gila

Huh...sangat membahayakan..

Pagi tadi saya memandu ke tempat krja dari rumah kawan saya di Senawang. Hujan lebat tau...
And as i was driving carefully and maintaining the speed at 90km/h, but still trying to overtake a sloww lorry.
Masalahnya bukan lah lori itu. Tetapi bas yang tiba-tiba muncul di belakang saya dan membunyikan hon yang berpanjangan.
Hello, mabuk ke? saya bawak 90km/j tau...itu adalah kelajuan maksimum bas di atas lebuh raya tau! Dah la hujan. considerate la! Tau la, saya kancil. Nak potong, pegi la lane sebelah kanan. Highway ada 3 lorong tau!

Tak mau la saya bagitau syarikat bas apa. Warna dia hijau di bawah, putih di atas. Saya hon dia balik tapi, saya tau la..mesti macam tikus yang menejrit-jerit kat gajah jer..huhuhu...

Saya tak pernah lagi kata padan muka kalau ada berita bas kemalangan. Tetapi, kalau gini la perangai semua pemandu bas, memang merbahaya. Bukan pada dia...tetapi kepada pemandu lain. Saya tengok lori-lori yang ada di lebuh raya tadi, elok je berjujuk di sebelah kiri. Kalau jalan cerah dan tak hujan takpe la jugak kan...

No comments:

Post a Comment