Friday, May 14, 2010

Hatiku digamit cinta...Laksamana Sunan kembali!!

Suka...suka...[joget di pinggir jalan]...
Dah lama tak beli buku. Dan saya selalu teringat Laksamana Sunan daripada citer Bagaikan Puteri (Ramlee Awang Murshid). Tapi, semenjak 5-6 bulan kebelakangan ni, saya lupa dah hero sorang ni sebab nak menguruskan diri yang nak dapat sorang hero untuk diri sendiri...apa punya ayat...haa???

Anyway, ceritanya, saya terjumpa buku cerita sambungan kepada trilogi Bagaikan Puteri, Cinta Sang Ratu dan Hijab Sang Pencinta. Maka, genap la Saga ini sebagai Quadrologi [bukan Trilogi]...hehehehe...betul ke istilah ni...Tetralogi lebih molek lagi...


Ok lah...bersempena dengan ketiadaan hero saya, maka sudah pastilah saya dibenarkan untuk menghayati cerita baru ni...ooohhh...lupa nak bagitau, tajuk dia Cinta Sufee...ehh...Cinta Sufi. Hahaha...Bolehla berangan-angan Laksamana Sunan. Tapi, sudah pasti yang akan melakonkan watak Laksamana Sunan dan Heroinnya adalah saya dan hero saya...[sepak, mati!!!]
 Moga-moga cerita ini berjaya mengatasi 'kebes-an' triloginya sebelum ni...ok...ok...let's have a peek...

  • Emm...yang pasti watak Haryani dah tak ada...[saya sedih masa baca kesudahan cinta antara LS dan Haryani dalam Hijab Sang Pencinta...] ok...lagi...lagi..
  • Ada dua watak heroin baru...mmmm...:(
  • Watak Hang Tuah kembali...ok...teruja...:))

1 comment: