Wednesday, July 15, 2009

Kalau bukan rezeki...

Hari ni perasaan excited langsung tak ada walaupun surat yang dinanti-nanti akhirnya terpacul depan mata. Badan rasa tak sedap, tekak bengkak dan hingus meleleh-leleh (yucks). Tapi, suara rasa macam seksi jer..hehehehe..

OK, fine. Tiba-tiba! Jeng..jeng..jeng...
"Tawaran menduduki Kuarters Kelac C Kepada Kementerian/Jabatan/Agensi Kerajaan"

Yeay!!!
Kena cepat-cepat ni. Mesti ramai orang mohon ni. Surat yang berkenaan dah dapat pulak tu. Tapi, boleh tak kalau fax jer surat ni? Ok..call dulu la nombor yang dia bagi ni.

"Hello. Boleh saya kemaskini permohonan kuarters saya? Saya bla...bla...bla...bla..."
"Cik masih taraf bujang ke?"
"Ha ah."
"Kalau macam tu, kami memang takkan bagi"[kelepek! hamik ko]
"Tapi, saya dah nak kahwin hujung tahun ni"
"Ya. Selagi cik tak kahwin lagi, memang kita takkan bagi. Kalau Cik mohon untuk Kelas D pun , rumah teres pun memang kita tak bagi. Cik cuma akan dapat apartmen je"
"Kalau saya nak bawa keluarga (mak ayah) saya pun tak boleh ke?"
"Memang tak boleh"
"Kalau macam tu, takpelah"

Kecewa...badan yang rasa macam nak demam terus demam. Ceh, semua janji-janji palsu. AKu mohon dah berapa lama, apartmen pun belum dapat-dapat lagi. Sedey!!!!!!

Hmmm...apalah nasib...kalau tentu kahwin. Kalau tak kahwin macam mana? Hohohoho

No comments:

Post a Comment