Monday, July 20, 2009

Manusia...

Hari ni, beberapa org [yg aku dah agak] ketawakan aku. Kenapa?
  • Aku pakai kebaya
  • Kain baju kebaya aku kain batik, kain belah.

Well, well... Who could have thought? Sepanjang aku kerja kat putrajaya ni, ini bukan kali pertama aku pakai kebaya. Tetapi, kali pertama pakai kain belah. Sebelum ni, aku pernah berkain pareo so, lebih kurang je kan?

Baju ni dah lama aku ada, tapi baru sekali aku pakai (kat KMM). Pakai kat KMM susah sket sebab kena turun naik tangga. Dah lama baju ni duk dalam kotak sebab aku pindah haritu (dari KMM ke Putrajaya then ke Bangi). Pastu, haritu badan naik pulak, tak muat nak pakai baju ni. Bila balik kampung weekend lepas, aku nampak baju ni, try, muat pulak...apa lagi...here I come! Hehehehe...

Back to the story. Beria-ia diorang gelak kat aku. Kesian diorang kan...tak penah tengok aku macam ni. Tu la aku...biasa berbaju kurung, jalan bersepah. Bila berkebaya, pakai kasut tumit, orang dah nampak lain. Siap kata aku "nak practice kahwin la ni".

Kira sabar gak la aku ni kan??(berkata kepada diri sendiri)..Rupanya, orang kat sini lagi teruk dari yang aku hadap kat KMM..Sabor je la anyah..[panggilan amru pada aku]

6 comments:

  1. Hari ni, kite pun pakai kebaya..
    sampai ada orang tegur, "eh boleh pakai kebaya lagi??"

    ReplyDelete
  2. salam...
    cik jannah dh pindah putrajaya ke?saya ingat still lg kt KMM.

    mahirah(KMM03/04)

    ReplyDelete
  3. haah..dah setahun kat putrajaya

    ReplyDelete
  4. cik jannah keje kat mana lak skrg?still lg lecturer ke?
    wah,rindunya...

    ReplyDelete
  5. nurisha:
    Rindu kat kmm ke, rindu kat saya? Mus pe kaba?;)

    ReplyDelete
  6. rindu cik jannah la...xtau la bila leh jumpa..hehe..kmm pn rindu gak
    mush sehat je...sebok dgn keje..haha

    ReplyDelete