Tuesday, September 1, 2009

Tension oooo

Perkara paling membencikan kerja di Putrajaya:
  • Parking kereta (giler susah dan berterabur).
Aku terpaksa bertolak seawal 6.30 am, selewat2nya 6.45am untuk membolehkan aku parking. Tiba di bangunan pejabat sekitar jam 7.00am.
Nak parking boleh dalam bangunan, so, tak kena hujan-panas. Cuma, kekadang ada masalah kena block dengan keta lain. "Hello, kalau dah tau orang nak balik jam 4.30 or 5.30, turun la sekejap, alih keta tu. Tak pasal2 kena tolak sana, tolak sini. Kalau parking tayar elok lurus, takper. Ada pulak jenis, dah le block kereta orang, dia tarik hand brake pulak..."Atau parking tepi bangunan. tak kena block kereta orang.

  • Kesesakan Lalu lintas.
Kalau keluar lambat sikit jer, araound 7.15 mesti dah tersenggut2 bawak kereta nak masuk Parcel E ni. Itu barui citer nak datang kerja. Balik kang satu hal pulak...
Apa la yang boleh dibuat untuk mengatasi perkara ni? yang aku buat ialah:
datang seawal mungkin, balik on the dot.
Maka aku telah digelar POLKA DOT..

  • Kesejukan dalam Pejabat
Sejuk la dalam pejabat ni. Lurus kaki pun melantun kaki bengkok balik sebab tak tahan sejuk. Bulu2 kaki pun tak mampu menahan kesejukan. Banyak dah ikhtiar...joging dalam bilik sendiri, baring bukan cadangan yangbaik. Keluar dari pejabat? Nak carik nahas. Pakai baju sejuk? Dah 4 lapis baju dah pakai. badan boleh lah tahan. Kaki? Takkan nak pakai berlapis2 kain or seluar kat dalam kain? Buruk benar nampaknya..Nak kata takde lemak, dah berkilo2 aku ternak sejak datang sini..Hmmmm...Dah setahun, x biasa2 lagi...

No comments:

Post a Comment