Wednesday, January 27, 2010

Cerita Putrajaya

Iyer...nak cerita mende yang sakit hati la...
Atas kesalahan sendiri..
Pagi ini, saya tidak dapat pegi kerja naik kereta sendiri. Nasib baik la kuar sama-sama dengan housemate, boleh tumpang kereta dia.

Punca utamanya ialah, kat kawasan apartment ni, tempat parking kereta dah tak cukup dah. Saya balik ke rumah jam 11 malam, dah takde dah tempat parking. Maka, saya pun parking la di tempat yang mengikut kriteria berikut:
  1. Tidak menghalang laluan (blocking) kereta orang lain yang dah cantik parking di tempat sepatutnya.
  2. Tidak menghalang laluang kenderaan, atau lebih mudahnya, bukan di tengah jalan.
  3. Saya akan keluar seawal 6.45 pagi, maka, takdela kereta tu akan menyusahkan mana-mana pihak.
  4. Tempat yang saya letakkan kereta itu, pernah digunakan oleh pemilik kereta lain yang menghadapi masalah yang sama seperti saya.
Namun begitu, kereta saya tetap di kunci tayar pagi tadi..huaaaaaaaaaaa..........Bila nak claim balik eh? Sudahnya, kalau seminggu tak claim, apa dia nak buat ek? hahahahahah...Padan muka dia dan aku jugak.
Untuk makluman, bukan kereta saya saja yang kena clamp ya....Tapikan, di blok sebelah, tak pula di kunci...APAKAH?????
Mungkin juga, mereka telah kehabisan clamp yang digunakan. Apakah maksudnya itu???? Fikir fikirkan ya, Putra**** Hold***...

No comments:

Post a Comment