Friday, September 17, 2010

Kedai Makan yang Mengecewakan

Kalau ada sesiapa yang sedang bersiar2 atau berurusan di Senawang Square atau nama lebih glamer lagi, Taipan Senawang, dan kemudian terasa lapar dan perlukan nasi berlauk campur, ini saya nak cerita pengalaman saya...

Macam la pengalaman ngeri sangat ek..hehehe..
Takde, storynyer simple jer...Saya makan kat kedai Ulam Raja, dan saya tak puas perut hati. Kebanyakan lauk adalah berunsurkan ayam.
Tapi, mungkin pada waktu tu baru jam 12 tengah hari, pada hari Jumaat, maka banyak lauk belum siap.
So, saya amik telur goreng dan kuah asam pedas sekali dengan bende.

Ok, fine..mungkin saya salah lauk kot. Mungkin yang saya amik itu bukan lauk asam pedas. Mungkin ia adalah lauk kuah bercili yang ditambah perisa masin dan sedikit manis dan sedikit masam. Tetapi, bukan asam pedas. So, saya telah tertipu. Kesimpulannya, saya tak tau lauk apa tu. Rupa dan kaler macam asam pedas, tapi bukan, ok. So, utk org2 Melaka, Johor atau orang yang pernah makan asam pedas belah sana, percayalah cakap saya. Kalau taknak menyesal, takyah la cedok.

Telur goreng dia, berminyak.. Maybe sama dengan kebanyakan kedai lain di Malaysia ni.
Bila kunyah nasi + kuah cili + telur tu, rasa macam tengah try goreng telur berlada dalam mulut, cuma takde api untuk menggoreng jer...hohoho...Bayangkan sendiri laaa...BORING..

Nasib baik TEH AIS dia sedap. Walaupun tak Marvellous, tapi, sedap.
So, nak 'ngeteh' kat situ, boleh. Minum teh ais je la. Air lain saya tak try. hehehe..

No comments:

Post a Comment